دست نوشته های وکیل
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آذر 1399
نمونه لایحه دفاعیه - کلاهبرداری در زمینه اخذ ویزا

 نمونه لایحه دفاعیه - کلاهبرداری در زمینه اخذ ویزا

یکی از فراگیر ترین جرایم به دلیل شدت اقبال و تمایل ایرانیان به مهاجرت و اخذ اقامت، عبارت است از کلاهبرداری از اشخاص کم اطلاع در زمینه اخذ ویزا، از آنجایی که کشور ایران هم از نظر قانونی و هم از نظر سطح و کیفیت زندگی به هیچ وجه کشور مهاجر پذیری نیست طبیعتاً دسترسی به وکیل متخصص مهاجرت هم همواره کار دشواری بوده است. با خلأ وجود وکلای دادگستری و متخصص دریافت ویزا بسیار دیده می شود که افرادی با قصد فریب و کلاهبرداری از ایرانیان خود را واجد این صفت و ویژگی معرفی نموده و با دریافت مبالغ کلان اقدام به بردن مال و به اصطلاح کلاهبرداری از این افراد می نمایند. کلاهبرداری در زمینه اخذ ویزا به نوعی شاید واجد عناوین مجرمانه دیگر هم باشد؛ مثل معاونت یا مباشرت در جعل و استفاده از سند مجعول و یا حتی دیده شده این افراد تحت عنوان دخالت در امور حاکمیتی مورد تعقیب قرار گرفته اند. در ادامه یک نمونه لایحه دفاعیه در جهت اثبات وقوع کلاهبرداری در زمینه اخذ ویزا جهت آگاهی مخاطبان گرامی آورده شده است.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2568

کلاهبرداری ویزا

 

لایحه کلاهبرداری اخذ ویزا

به نام خدا

ریاست محترم شعبه 9 بازپرسی دادسرای ناحیه 1

احتراماً عطف به پرونده کلاسه ..... که پیرو دستور حضرتعالی به کلانتری .... جهت انجام تحقیقات محسوس و نامحسوس اعاده شده بود، و کلانتری محترم گزارش خود را ضمیمه پرونده نموده، مواردی را در جهت توضیح و شفاف شدن موضوع به استحضار عالی می رساند ؛

1- بنا به دستور آن ریاست محترم، تحقیق از مؤسسه .... و حوزه فعالیت و مجوز و کارکنان باید به صورت محسوس و نامحسوس انجام می شد در حالی که ضابط محترم طی اظهارات و گزارش پیوست، طی دو روز متوالی به مؤسسه مراجعه و تحقیقات را کاملاً به صورت محسوس انجام داده است. بدیهی است مؤسسه ای که اقدمات غیرقانونی انجام می دهد جهت پنهان کردن واقعیت اظهارات را به صورت کذب بیان می کند. لذا دستور فوق الذکر به صورت کامل اجرانشده و در این خصوص بر گزارش مطروحه ایراد وارد است.

2- ضابط محترم در گزارش مذکور ، ذکر کرده اند که مؤسسه .... به صورت محدود در زمینه اخذ ویزا فعالیت دارد، در حالی که طبق مدارک ارائه شده از سوی مشتکی عنه در هیچ کدام از مجوزات پیوست، مؤسسه مجوز اخذ ویزا برای متقاضیان را ندارد و اقدامات انجام گرفته در این خصوص کاملاً غیرقانونی است. مهم تر اینکه مشتکی عنه، اقرار نموده برای موکل ویزا اخذ کرده و از طرف دیگر مدارکی که ارائه کرده فاقد چنین مجوز می باشد.

3- در گزارش فوق الذکر و نیز اظهارات مشتکی عنه با لحنی اصرار گونه و احتمالاً ناشی از تلقین ضابط مجری تحقیق، بارها اشاره شده که ایشان فعالیت محدودی داشته و هیچ کارمندی ندارند در حالی که اولاً طبق مدارک پیوست، مؤسسه دارای هئیت مدیره می باشد که شخصی به نام خانم زهرا .... ریاست آن را برعهده دارند، ثانیاً طبق مدارک ارائه شده از سوی موکل مبلغ پانصد میلیون ریال به حساب شخصی به نام آقای رامین .... جهت اخذ ویزا واریز شده که ایشان شریک مشتکی عنه می باشند و بنا به اظهارات سرایدار ساختمان محل استقرار مؤسسه، ایشان هنوز هم به آنجا رفت و آمد می کنند کما اینکه هیچ مؤسسه و شرکتی بدون اعضاء مؤسس و هئیت مدیر، امکان فعالیت نداشته و مشخص است که مجوزات مذکور تنها جهت پنهان کردن تخلفات شرکت بوده است و نیز وانمود کردن اینکه فعالیتهای مشتکی عنه محدود و موردی است. در این خصوص به نحوه تبلیغات مشتکی عنه و سایتهای اینترنتی ایشان و موجودی حساب بانکی ایشان توجه شود که چند از یک واقعیت وحشتناک دارد.

4- مجری دستور حضرتعالی و ضابط محترم، طی گزارش، به حسن شهرت مؤسسه اشاره و نیز علت دیپورت شدن موکل، عدم آشنای موکل با زبان انگلیسی قید شده که باید گفت اولا ضابط محترم تنها از خود مؤسسه تحقیقات به عمل آورده نه از ساکنین ساختمان، پس طبیعتاً نمی توانسته اند در مورد حسن شهرت مؤسسه نظر دهند ثانیاً موکل در فرودگاه دبی توسط مأمورین بازداشت شده و به علت بی اعتبار بودن ویزا اصلاً نتوانسته به کانادا برود که بحث آشنایی با زبان انگلیسی مطرح شود. هرچند در صورت استعلام مقامات و مسئولین فرودگاه امام کذب بودن این ادعا مشخص میشود.

5- مشتکی عنه در وهله اول برای موکل طی شماره سریال سند .... ویزای انگلیس اخذ و بابت آن مبلغ گزافی اخذ نموده و استرداد آن خودداری نموده و سپس عنوان می نماید که برای مهاجرت موکل این ویزا قابل استفاده نیست و به این نحو آن را از موکل پس می گیرد اما بعداً مشخص گردیده که ویزای مذکور جعلی بوده است! چنانچه در این خصوص از سفارت انگلیس استعلام انجام پذیرد واقعیت مسئله به راحتی آشکار می گردد.(تصویر ویزای مذکور پیوست لایحه است). 

6- مشتکی عنه اظهار نموده پلیس گذرنامه صحت ویزای موکل را تایید نموده که: 

اولاً - و در همان لحظه موکل را بدون بازداشت مرخص کرده اند در حالی که اولا ویزای موکل در کشور امارات مورد بررسی قرارگرفته و طبق کپی پیوست سفر ایشان به کانادا کنسل شده.

ثانیاً - مگر مشتکی عنه  در آنجا حضور داشتند که واقعه پیش آمده را با جزئیات بیان کرده اند، و مهم تر اینکه اگر مدارک موکل ایراد نداشت چرا به محض مراجعه ایشان به مؤسسه، مشتکی عنه باتوسل به ترفند و اغوای موکل جهت بازگرداندن مبالغ اخذ شده ویزا و پاسپورت ایشان را گرفته و دیگر عورت نداده اند. کما اینکه موکل درخصوص کنسل شدن سفر به کانادا و بازداشت خویش شاهد هم دارند. و مقامات فرودگاه امام در جریان اتفاقات رخ داد هستند چرا که در کشور امارات به دلیل عدم اعتبار ویزای مورد اشاره موکل را مدتی در بازداشت نگه داشته و سپس پاسپورت مذکور و موکل را به خلبان یک پرواز ایرانی تحویل داده و ایشان را به این کیفیت به اصلاح ریجکت می نمایند.

7- مشتکی عنه به اخذ ویزا و نیز مبلغ 80 میلیون تومان از موکل اقرار کرده و دلیل کاملاً غیر موجهی (عدم اشنایی موکل با زبان انگلیسی) برای دیپورت شدن موکل اعلام نموده در صورتی که فرودگاه یک کشور صالح از متقاضی ویزا آزمون زبان نمیگیرد. مگر می شود من قصد عزیمت به کانادا را داشته باشم و در کشور ثالث از من آزمون زبان بگیرند! لذا واضح است که جرم کلاهبرداری ارتکاب یافته و اقرار تلویحی مشتکی عنه بیانگر آن است.

همچنین نکته قابل بیان دیگر اینکه مبالغ اخذ شده از سوی متهم مطابق با شکوائیه تقدیمی جهت اخذ ویزا برای هر سه نفر موکلین بوده و مقرر می شود که اول آقای کیانوش ... بوده و بعد مادر و خواهرشان که ایشان بدلیل عدم اعتبار ویزا ریجکت شده و در مورد ویزای دو شاکی دیگر هیچ کاری نکرده و پس از مراجعات موکلین در را باز نکرده و با القاء ایشان ساکنین عنوان می کرده اندکه چنین کسی اینجا حضور ندارد و نقل مکان کرده است. در این خصوص اظهارات سرایدار ساختمان مذکور می تواند راه گشا باشد.

لذا با توجه به مراتب فوق ملاحظه می گردد که اولاً دستور ریاست محترم شعبه مبنی بر تحقیق نامحسوس از مؤسسه فوق الذکر به درستی انجام نگرفته و ثانیاً با توجه به مدارک ارائه شده از سوی مشتکی عنه ایشان مجوز فعالیت در زمینه اخذ ویزا حتی به صورت محدود را نداشته و اظهارتشان در مورد علت دیپورت شدن موکل نیز کذب می باشد.

 

جهت ارتباط با وکیل با تجربه شکایت کلاهبرداری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دانلود کارت ویزیت

کلیک نمایید