دست نوشته های وکیل
تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1399
نمونه لایحه - الزام به تنظیم سند رسمی مغازه - ملک تجاری

 نمونه لایحه - الزام به تنظیم سند رسمی مغازه - ملک تجاری

دعوای الزام به تنظیم سند رسمی، خواسته کسی است که ملکی را شفاهاً یا با سند عادی خریداری نموده یا به دلیل هر یک از عقود مملک، ادعای مالکیت بر مال موضوع دعوا را دارد و فروشنده یا مالک قبلی در موعد مقرر یا با درخواست ذینفع از تنظیم سند رسمی به نام مالک جدید امتناع می نماید در این فرض خریدار یا انتقال گیرنده با این سابقه اقدام به طرح دعوای الزام خوانده به تنظیم سند رسمی انتقال نموده است.در ادامه نمونه یک لایحه دفاعیه از سوی وکیل خواهان دعوای الزام به تنظیم سند رسمی با همین خواسته و عنوان آورده شده است.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2860

الزام به تنظیم سند مغازه

 

لایحه دفاعیه الزام به تنظیم سند رسمی ملک تجاری

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه سیزدهم دادگاه عمومی حقوقی تهران

با سلام و تقدیم احترام

در خصوص پرونده به شماره بایگانی ..... و جلسه مورخ 99/07/16 در جهت تشحیذ ذهن آن مقام به عرض می رسانیم:

1-  موکل (آقای رضا. ج) به موجب قرارداد عادی به شماره ..... مورخ 74/07/06 شش دانگ سرقفلی و ملک (بند 1 و 2 ماده 3 قرارداد) یک باب دکان جزء پلاک های ثبتی ... الی .... را از آقای محمد علی ......  رئیس هیات مدیره و مدیر عامل و صاحب حق امضا شرکت ....... خریداری می نماید (قطعه 14 تفکیکی و پلاک ... شهرداری).

2-  فروشنده به موجب ماده 5 قرارداد ملزم و موظف بوده که به محض پایان اقساط ثمن در دفترخانه حاضر شده و اقدام به تنظیم سند بنام خریدار نماید که علی رغم دریافت تمامی اقساط ثمن در مواعد تعیین شده در قرارداد، و حدود 20 سال است که موکل و سایر خریداران در انتظار نگه داشته است. تاکنون به این تعهد خود عمل ننموده است.

3-  به درخواست مالک در تاریخ 75/09/13 صورتمجلس تفکیکی به شماره .... تنظیم و صادر شده و در نتیجه آن کل قطعات و مغازه ها جمعا به 36 قطعه تفکیکی ، تفکیک و تقسیم می شود و مغازه متعلق به موکل واقع در طبقه همکف تحت شماره قطعه 14 تفکیکی تعریف می شود.(پلاک ... شهرداری)

4-  لازم به ذکر است قبلا و در شعب مختلف آن مجتمع به شرح ذیل و در پرونده های مشابه همین پلاک با وضعیت کاملا مشابه اظهارنظر و رای صادر شده است با این تفاوت که در آن زمان ملک به جهت بدهی به درخواست اداره کل امور مالیاتی شهرستان تهران در توقیف آن اداره هم بوده است ولی روسای محترم شعب مذکور توقیف اداره مالیات را موجهه ندانسته و ضمن دستور رفع توقیف حکم به تنظیم سند مالکیت عین و سرقفلی داده اند ولی در حاضر با پرداخت بدهی مالیاتی کل پلاک به طور کلی رفع توقیف شده است.(پیوست شماره 4)

آراء صادره در خصوص سایر قطعات تفکیکی:

26\1\94  خواهان آقای رحیم ..... شعبه محترم 14 در خصوص قطعه 5 تفکیکی   

31\1\94 خواهان آقای رضا ...... شعبه محترم 22 در خصوص قطعه 25 تفکیکی

22\6\99 خواهان آقای داوود ...... شعبه محترم 1 در خصوص قطعه 19 تفکیکی

15\6\99 خواهان آقای بیژن ......  شعبه محترم 14 در خصوص قطعه 31 تفکیکی

1\3\96 خواهان آقای علیرضا ..... شعبه محترم 16 در خصوص قطعه 6 تفکیکی

  31\1\94 خواهان آقای عباس ..... شعبه محترم 22 در خصوص قطعه 21 تفکیکی

5-  در مبایعه نامه پیوست که موید مالکیت و خرید موکل است نام فروشنده آقای محمدعلی ........ درج شده است که این شخص مدیر عامل و صاحب حق امضاء از طرف مالک (شرکت ....) بوده و در حال حاضر هم هست.با این وجود و پس از طرح دعوای فروش مال غیر از سوی موکل و سایر مالکین و خریداران، جملگی شرکاء شرکت در مقام دفاع و پاسخ در آن دادرسی با تقدیم لایحه رضایت و عدم مخالفت خود را مبنی بر انتقال مورد معامله اعلام داشته اند به عبارت اخری هم صاحب حق امضا و مدیر عامل شرکت و هم سایر شرکا (صدد رصد شرکاء و مالکین شرکت) وقوع معامله و صحت آن را تایید و تنفیذ نموده اند.(پیوست شماره 5)

در پایان از محضر آن دادگاه محترم تقاضای رسیدگی و صدور حکم به محکومیت خواندگان ردیف یکم و چهارم به حضور در دفترخانه اسنادرسمی و الزام به تنظیم سندرسمی شش دانگ مالکیت و سرقفلی و حقوق کسبی مغازه موضوع خواسته (قطعه 14 تفکیکی) بنام موکل و نیز پرداخت خسارات دادرسی مورد استدعاست.

باتشکر و تقدیم احترام   

وکیل مسعود محمدی     

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 86095462

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دانلود کارت ویزیت

کلیک نمایید